bloglovin bloglovin

Billiga klassiker!

Alla har vi något vi alltid lyckas komma tillbaks till, kanske gamla ex, gamla vanor eller bara "gamla" saker för mig är det mitt älskbara fungerande Super Nintendo.

Historien började nog i tidig ålder när jag såg min äldre bror spelandes The Legend of Zelda:
A Link To The Past.


Överaskad över grafiken och den fantastiska omgivningen i spelet blev jag snabbt fast i Zelda genren och Super Nintendot i hand.
Personligen är The Legend of Zelda: ALTTP min långvariga favorit, köpte till och med A Link To The Past GBA versionen när den kom ut, men det är en sådan där barndomsgrej. Växte du inte upp med det, så lär du inte gilla det lika mycket.
Jag började senare själv spela Zelda och klarade nästan ut det själv tills jag kom till Ganon när jag grät av uppror för han var en pruttnisse som man sa.
Med vårat Super Nintendo fick vi även Super Mario: All Stars som är även min favorit bland Mario, det är alla gamla Mario i ett spel. Fantastiskt hur bra det såg ut från 8-bit. Vi ägde även ett 8-Bit Nintendo men den gick sönder i tidigare år så hann aldrig uppleva 8-bit som dom flesta så det är 16-bit som är min grej.
Men sen så hade vi Super Mario World också med en guide bok, jag har nog aldrig i mitt liv spenderat så mycket tid med mina syskon som framför den lilla tv aparaten och spelat Super Mario World, måste nog vara tidernas skönaste och handlingsfulla spel sedan jag vet inte vad.
Sen hade vi andra titlar också som inte är värda och nämna, men eftersom jag bara är 16 och snart 17 så är jag ju ändå rätt "gammal" så då hade annat folk gått in i fjärde generationen's spelkonsoller, Playstation och Nintendo 64 som sagt.
Så jag var ju ännu i 16-bit tills mina äldre systrar fick ett Playstation och då var jag fast.
Spelade timmar med det, Casltevania, Resident Evil, Chrono Trigger(Orginallt till Snes.) osv...
Men sen så missade jag så många bra titlar som kom till Nintendo 64 som jag köpte på senare år men jag missade även tidernas bästa spel på Super Nintendo, Final Fantasy 3(Orginallt Final Fantasy 6.), Super Metriod, Secret of Mana och Casltevania 4(Remake på första.).
Men så letar man nu i sena dagar efter en bra hemsida som säljer dom för ett förnuftigt pris, så hittade man ett igår, har nog aldrig i mitt liv blivit så lycklig över en hemsida förut. Sant , sant!
Dom säljer allt med Playstation och Super Nintendo, för ett pris som är förnuftigt.
Alla spelen som jag vill ha för att göra min barndom komplett går på under 500kr, så ska nog snart efter jul öppna upp plånboken och spendera skiten ur mig.
Detta inlägg är mest tillängnad till mig själv som person så jag kan själv läsa detta och förstå hur mycket det betyder för mig, för jag, älskar mitt underbara 18 åriga gamla spelkonsoll, du ser bara mer fantastisk ut inkopplad i en 42'' tv med HD. Du visar din ålder men jag älskar den, folk klagar på kontrollerna men jag älskar dem, folk stör sig på grafiken, du är kultur i mitt hjärta, folk tycker du börjar bli gul, jag tycker du börjar bli mer och mer vacker, du ska hålla i flera dar även att jag var dum mot dig i tidigare dar, slog kontrollerna , konsoll i marken men du stod ut och vänta tills jag mogna, nu slår jag dom som är nära på att slå kontrollerna, speciellt min älsta syster, men SNES i mitt hjärta.

Om du inte förstår vissa saker så ... n00b.

Kommentarer
Postat av: lisa

haha det nördigaste du nånsin har skrivit och jag nånsin läst.. men jag gillar dig ändå <3

2010-12-06 @ 17:20:35
URL: http://gangsterlisa.blogg.se/
Postat av: emilia

Förstår varje ord, känslan SNES utstrålar är obeskrivlig. Evig kärlek!

2010-12-06 @ 17:25:18
URL: http://www.emilia10000.blogspot.com
Postat av: Sammmm

Skulle nog hålla med Lisa dära, men att vara nördig är inte något negativt så.. keep.. going? :D

2010-12-07 @ 00:50:02
URL: http://samthaman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0