bloglovin bloglovin

Idag, imorgon och sen?

Hur jag ids? Jadu... lite tid!



Föddes på 80 talet tänkte inte över talet
Då var man bara barnet eller kanske barnbarnet
Och inte alls intresserad utav morgondagen
Allvarligt, allvarligt, ja överhuvudtaget
Då var det avy ro, plura och rolling stones
På gramofonen till dagen man flytta hemifrån
Nu äre Evert taube, dubarakapp och wailing stone
Somnar man in till inspirationen

Dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger
Det var bättre förr!

Ja, dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne, man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger, säger, säger
Det var bättre förr!

Är inte den som strävar bakåt
Men svarta skor efter klockan arton
Jag köpte snicks för halva mitt gage
Och andra hälften i madrassen för rädslan
att det kommer sämre dar

Men, äre så det kommer bli?
Hoggarå inget ingeting i
Jag menar gamlingar drömmer om Jerry Lee
Och spelar bort pensionen på lotteri
Fyller upp fyllan
Ring brandkåren och ring polisen
Advokater och herre jesus
Vare sig inte missa reprisen

Mannen från Uncle, Garfunkel and Simon
Jag växte upp med A-team, newolf och Macgyver
För jag hörde från 100 pensionärer
Att allt var bättre förr i världen till och med döden

Ta mig tillbaks till oldschool baby som frank å sammy davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger
Det var bättre förr!

Ja, dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne, man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger, säger, säger
Det var bättre förr!

JAMES BROWN MOMENT

Kallar det för dagdröm
Säger det var annat för min mor
Åh det är alriiight, HUH!

Att man borde växa upp, klippa sig, skaffa jobb
och inte härma James Brown
Men var det inte samma sak?
För unga mor och far
När det i gaser world stone på sjutiotal
Eller kanske 69, man bara undra lite
Om det var samma samma samma sak

Dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger
Det var bättre förr!

Ja, dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne, man vill ju knappt tro det man hör
men dom säger, säger, säger, säger, säger
Det var bättre förr!

MELLANSPEL

Dodododo

Dom säger jag låter old school baby som Frank å Sammy Davis
Sjunger i regnet som Gene Kelly
Ne man vill ju knappt tro det man hör
men dom Säger x 11
Det var bättre förr!



Tackar för en trevlig afton.
Nu är det bara idag, imorgon och sen är det Julklapps-öppnar-dagen!

Tiden går snabbt när man har roligt! :)

Hej&Hå

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för lyrics!

2010-12-29 @ 16:56:52
Postat av: D4RK_PeCCa

Många fel tyvärr...

2011-03-07 @ 12:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0