bloglovin bloglovin

Veckans Band! V34 - bob hund

John här! Jag tänkte börja blogga 1 gång i veckan! Det kommer vara blogginlägg som kallas veckans band.
Sen kommer jag väl blogga annars då när jag får tid ork och inspiration.

Upplägget kommer väl se ut så här..

VECKANS BAND ÄR.... bob hund
Tänker mig att många Lulebor såg dom på Musikens Makt, så det passar. Plus att Jack hatar dom, så det är som ett plus! Bara för att jävlas lite.

Nåväl först börjar jag med att prata lite om bandet, med info och vad jag tycker. Med en bild på bandet till höger!-------------->

Det finns mycket att säga om detta band. Bandet har fått en väldigt fin image som ett av Sveriges bästa liveband. Det kan jag hålla med om att dom är. Till mesta del pga deras frontfigur Thomas Öberg. Han har en jäkligt skön stil på scen. Väldigt unik och riktigt härlig. Det gör att man minns konserterna och det finns nog ingen i världen som skulle vara missnöjd med en bob hund konsert. Amen kanske Jack då.
Nåväl, bandet har funnits i 20 år nu. Deras musik stil är väldigt annorlunda. Det finns ingenting som låter ens det minsta likt! Det krävs lite för att uppskatta deras musik, men om man ger dom en chans så växer dom på en och tillslut är man fast!
Den här live videon summerar väl ganska bra även fast den är lite gammal, nog från 2001 skulle jag tro. http://www.youtube.com/watch?v=GEPR_pLqV4k

Sen tänker jag lista mina favorit låtar och summera till sist.
Låtarna är spotify länkade!
Börjar med första skivan som jag inte hunnit lyssna på så mycket än.
bob hund 2020
Det överexponerade gömstället

Bli Aldrig Som Oss, Bli Värre!

Tinnitus I Hjärtat

Dansa Efter Min Pipa

Och Där Står Du

Skall Du Hänga Med? Nä!!

Upp, Upp, Upp, Ner

Nu Är Det Väl Revolution På Gång?
(bättre version än den på Jag rear ut min själ)
I Stället För Musik: Förvirring

Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem Men Det Gör Jag, Tror Jag

Tralala Lilla Molntuss, Kom Hit Ska Du Få En Puss

Raketmaskinen


Finns mycket att säga om Bob Hund. Det är ett fantastiskt unikt band som många lyssnar en gång på och aldrig mer, det är synd. Men men, dom äger, jag tycker dom är fantastiska och det hoppas jag många läsare också gör.

Aja, ungefär så här kommer det se ut antar jag, kanske ändrar en del, kanske inte. Om man kommenterar ett band namn som man vill att jag ska prata om så finns det väl en liten chans att jag gör det! Om bandet inte suger, det vill säga. Tar gärna tips och kritik! Tack och Hej!

Kommentarer
Postat av: Igeland

ett tips till nästa veckas band... Movits!

2011-08-25 @ 14:50:02
URL: http://igeland.blogg.se/
Postat av: e

FOALS

2011-08-27 @ 17:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0