bloglovin bloglovin

BEADY EYE

Kände för att skriva lite om detta band bara!
Beady Eye!
Liam Gallagher (sång)
Gem Archer (gitarr)
Andy Bell (gitarr)
Chris Sharrock (trummor)

Anledningen varför jag ens bryr mig om hur det går för detta band är pågrund av deras sångare..
Liam Gallagher var sångaren i Oasis.
Oasis splittrades i oktober 2009 efter att Noel Gallagher som är Liams bror, lämnade bandet i slutet av augusti.

Jack hatar Oasis.. Finns inte mycket att säga om det, förutom att.. Han har fel
Min favorit låtar med Oasis är Live Forever, Morning Glory, Don't Look Back In Anger, Cigarettes & Alcohol och Rock N Roll Star!

Oasis hamnar på min top 10 lista bland världens bästa band.

Beady Eye hamnar troligtvis inte på den listan.. Men det är Liam Gallagher, så jag väljer att ge dom en chans..
Deras debut singel
"Bring The Light"


Ingen höjdare, kan inte säga att den är dålig.. Men texten är rätt dålig. Det svänger iallafall!
Bring The Light's B-SIDA
"Sons Of The Stage"

Som är mycket bättre än Bring The Light och eftersom det är en b-sida så säger det rätt mycket om självaste albumet, mina förväntningar steg när jag hörde denna.
Deras andra singel(?)
"Four Letter Words"


Denna var faktiskt jävligt bra, nu ser jag verkligen fram emot albumet som släpps 28 februari!
Dom kommer turnéra med Matt Jones på keyboard och Jeff Wootton på bas, vet inte om dom är med i bandet eller ej.
Inga spelningar i Sverige :(

MENMEN
Godnatt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0