bloglovin bloglovin

John och hans musik

Jag vet inte varför jag är så förälskad i musiken.. Men jag njuter alltid av att lyssna på musik.
Det finns dock många undantag! Men det finns någonting speciellt i vissa låtar som bara får mig att fastna.. Gitarrintrot i Babyshambles "Carry On Up The Morning".. Ukulelen och sången i Beiruts "Elephant Gun".. Trummorna och sången i Mumford & Sons "Dust Bowl Dance"
Små saker som får mig att känna glädje.

1. Vad lyssnar du på just nu? Ola Podrida - Run Off The Road
2. Nämn en låt som gör dig ledsen. Varje låt med Kanye West
3. Vilken är världens mest störiga låt? Varje låt med Kanye West
4. Favoritband/artist, of all time? Det går inte att säga..
5. Band/artist du nyligen upptäckt? The Tallest Man On Earth
6. Bästa kvinnliga röst? Vet inte, kan inte säga någon superartist direkt.. Så säger Anna Ternheim
7. Bästa manliga röst? Eddie Vedder eller Kristian Matsson
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? Rock, folk, indie, alternativt tyyyp.
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? Sjukligt bra låtar.. Vad som helst med Mumford & Sons eller The Killers - Spaceman!
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? Lågt tempo, gitarr och sång. Som Patrick Park - Life Is A Song eller Moriarty - Jimmy
11. Senaste konserten? Sista stora vad nog John Fogerty, annars var det nog Path Of Salvation
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Mumford & Sons, Paolo Nutini och Biffy Clyro enligt spotify.
13. Mest hatade bandet/artisten? Hmm.. Bra fråga
14. Låt som får dig att tänka? Beirut - Elephant Gun, påminner mig om sommaren 2010..
15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..? Damn Seagulls, Tantric, Kilians och alla måste/kommer så småning om älska Mumford & Sons
16. Fräckaste musikvideon? Vet inte, kanske Offpring - The Kid's Arent Alright
17. Kan du spela någon instrument? Det skulle jag vilja påstå..
18. Har du någonsin deltagit i en moshpit? Nej :'(
19. Är du medlem i ett band? Cotton Candy Lawyers! Haha
20. Har du någonsin dejtat en musiker? Kan jag inte påstå
21. Önskar du att du var musiker? Jag tycker jag räknas som musiker..
22. Bästa tjejbandet? Sahara Hotnights!
23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc. Mitt minne sviker mig..
24. Vad tycker du om klassisk musik? Beror på vad som menas med klassisk musik. Jag älskar Beatles. Men däremot vet jag inte om jag skulle sätta mig ner och lyssna på beethoven.
25. Vad tycker du om countrymusik? Kan vara riktigt bra men också riktigt jäkla dåligt.
26. Vad tycker du om death metal? Hör jag vad dom sjunger så är jag nöjd..
27. Senaste STORA bandet du såg live? John Fogerty
28. Lyssnar du på musik på främmande språk? Håller mig till Engelska och Svenska.
29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? Ett stränginstrument, en mandolin!
30. Lyssnar du på radio? Om jag måste..
31. Gillar du MTV? Nej, däremot MTVN HD äger! Spelar Rock Am Ring typ varje kväll :D
32. Har du träffat någon känd musiker? Nej :(
33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? Jonathan Coulton - I Feel Fantastic! :D
34. Låt(ar) som beskriver ditt liv? Gary Jules - Mad World var det förut.. Nu äre mer The Dandy Warhols - Bohemian Like You
35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? Dennis Lyxzén är den enda jag vet.. Ska byta låt! John Engelbert och Oskar Bonde.. Går inte att glömma sånna namn, John och Ossi! :D
36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen? Lisa Miskovsky eller Marit Bergman
37. Favorit filmsoundtrack? Into The Wild.. Eddie Vedder ffs
38. Vad lyssnar dina föräldrar på? Creedence Clearwater Revival, Creedence och John Fogerty! :)
39. Vad lyssnar du på precis NU? Damn Seagulls - Once Upon A Time
40. Använder du bandtröjor? Nej.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag snor listan c:

2011-01-08 @ 19:47:12
URL: http://sannnafalk.blogg.se/
Postat av: chiefkatt

Åh, Mumford & Sons (och The Tallest Man On Earth).

2011-01-22 @ 21:31:33
URL: http://londongroundmania.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0