bloglovin bloglovin

Autograph Madness

Movits har släppt ny skiva.. Stort fan här!
Varit det sedan Planeten Jorden.
Det finns ingenting bättre än att dansa till en riktig swinghiphop låt. Även om jag rör mig som en vandrande pinne i tvångsdräkt så är det sjukt roligt!

Nya skivan består utav..
- Vad dom än säger = Svänging som fan
- Na Na Nah! = Tung hiphop med Timbuktu i spetsen
- Sammy Davis Jr. = Den gudomliga singeln
- I andrahand = Finkultur, satt säga
- På drift, Norrbotten = Olle Nyman låter som en tjej
- Marching Band? = Äpplig låt!
- One Take, Take One = Jocke levererar
- 40 Bars = Politiskt gung
- Kulturarbetarblues = Skön som fan
- Skjut mig i huvet = Bäst på skivan
- Huvudvärken = Bakfylle depp
- Balaclavaboogie = Mårten, Jason och Mr Movits avslutar guld

Bästa låtarna -
Skjut mig i huvet, Kulturarbetarblues och Sammy Davis Jr.

Dom lirade på Smedjan idag och på fiskekyrkan ikväll.. Dock 18 år, men det är väl självklart




Här har vi lite suddiga bilder som jag tagit med 7.2mp kameran, dom flesta har väl bättre kamera i mobilen nu för tiden..



Här har vi då.
På framsidan

Bröderna Rensfeldt, deras föräldrar och saxofonisten Joakim Nilsson

På baksidan
Zacke och Björn Sjöö!

Sen har jag fixat litegrann i mitt rum på gammelstad.. Mer suddiga bilder här


Hängt upp lite lp skivor, bytt plats på Charlie.. Sen bah, min extremt fula fondvägg jao!



Nåväl!
Får väl berätta lite om gårdagen. Planerna var att fara upp till fjällen med Lisa, men vi fick avboka pågrund av kasst väder. Istället blev planerna riktade mot punkhuset! Vi kollade på fredagsscen på skolan hursomhelst.. Det var grymt, hade tänkt spela.. Men vi hann inte repa. Tänkte köra Wombats - Lets Dance to Joy Division.
Sen idrott.. Konditionsträning och Basket. Dom två saker som jag avskyr mest av allt i världen.. Nä men, det var ganska roligt... Sen blev det basket. Min bollkontroll kan sägas vara utom denna värld, men det är någonting med basket som inte går hem med min uppfattning av gravitationsteorin. Sen blev det vofflor hos Märta! Gott som fan.. En förfest till en förfest. Sen bar det av till punkhuset för att titta på Rasmus Winblad och Alfons. Rasmus soloprojekt, sångaren i Hamngatan. Sen Alfons som är Erland i min och Jacks klass band. Dom är sjukt bra!
http://www.myspace.com/alfonsorchestra

Under dessa eskapader hade Jack annat för sig :/
Sen gick vi från Örnäset till stan för att dra på Jazz celebration yeeeaaah! Mari Boine jojkade.. Franska Trion bobhundade och Television Pickup somnade.. Sen drog vi på Max och sen gick vi till skurholmen.. Vi somnade där också.

Tack för mig.. Nu blir det Star Wars maraton yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0