bloglovin bloglovin

Veckans Band! V39 - The Kooks



Dags för att brittiskt band! THE KOOKS, alla här har säkert redan hört dom. Men dom har släppt ett nytt album.. Som är hyffsat kasst i jämförelse till dom två tidigare albumen. Jag ska inte säga för mycket om det nya albumet eftersom jag inte lyssnar ordentligt på det.. Men jag går in på det lite senare.
The Kooks faller under genren indie rock! En av mina favorit genrer. Fast genren borde väl heta "brittisk indie rock" för det finns inget band utanför Storbritannien som lyckas ens komma i nära klassen på dom brittiska banden. Dom är helt enkelt lite vassare. Kanske inte alltid, men i många fall iallafall!
Medlemmarna är Luke Pritchard, Hugh Harris, Peter Denton och Paul Garred.

Inside In / Inside Out (2006)
Seaside
See The World
Eddie's Gun
Ooh La
She Moves In Her Own Way
Matchbox
Naive
Jackie Big Tits

Konk (2008)
See The Sun
Always Where I Need To Be
Mr. Maker
Do You Wanna
Gap
Sway
Down To The Market

Junk Of The Heart
(2011)
Junk Of The Heart (Happy)
How'd You Like That
Rosie
Is It Me
Mr. Nice Guy

Nåväl. Kooks är grymma!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Amber Oak ;)

2011-10-02 @ 11:57:15
Postat av: Anonym

vampire weekend!

2011-10-02 @ 15:55:52
Postat av: Linnea

<3

2011-10-02 @ 20:23:54
URL: http://hsls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0