bloglovin bloglovin

v 36 Film: Digimon The Movie


Veckans film är...

Tänk dig djur. Nu, tänk dig djuren med vapen PÅ kroppen. Sedan, tänk nu djuret även vara kapabel till att ”Digiutvecklas” FLERA antal gånger, så djuret blir större, ändrar kroppsbyggnad och får ännu fler vapen.
Där har du Digimon i ett nötskal.
Jag tänker försöka sammanfatta filmen så gott jag kan utan att direkt ”förstöra” den för någon som vill se den och jag hoppas ni är öppensiniga och faktiskt skulle våga ge den en chans!

Jag skulle kunna säga ganska enkelt att filmen är uppdelad i tre olika akter.
Första akten, är alldelles från början av allting som hänt i ”Digimon” serien/världen.
Andra akten, huvudkaraktärerna är äldre, det här ska vara som ungefär vad som hände EFTER tv serien, vet inte direkt vars det hoppar in för jag följde den inte så bra som liten.
Tredje akten, dom första huvudkaraktärerna har vuxit upp och nu finns det några nya men har större del samma koncept som andra akten.

Tänker försöka vara simpel!

Första akten handlar mest om Tai och hans lilla syter Kari.
Det handlar om hur det blev första gången Tai fick sin Digimon.
Dom ska vara VÄLDIGT små då... Runt.
Kari kanske 2-4 och Tai 4-5 år gamla.

Så ut ur deras dator kommer ett Digi ägg.
Sen så kläcks det, så kommer hans Digimon ut.
I början är dom hel täckta i svart och senare får

dom ett mer utvecklat stadium. Fortfarande dock bara huvuden, ungefär. Sen börjar det hända mer saker och den blir bara större.
Sen så hoppar filmen 8 år in i framtiden då dom har blivit äldre, dock ännu unga och då har hela "Digimon teamet" redan varit på upptäcksresor och sådant så!

Sedan födds ett Digimon ägg, inuti en dator, som visar sig att inte vara en Digimon utan ett virus.

Då är det deras jobb och utplåna viruset! Efter det så går filmen 4 år in i framtiden, så det har kommit efterträdare och nya Digimon och sådant, då filmen lägger en karaktär från andra akten mer i fokus och har en större roll. Mycket händer som känns ihop tryckt och pressat.

Roliga är hur jag såg filmen, så är det faktiskt sant.
Digimon The Movie är tre olika filmer, i en.

När dom skulle få Digimon filmerna till USA så tänkte dom att istället för att släppa dom tre existerande filmerna som redan finns i Japan, så slog dom ihop dom, ändrade lite på tredje filmen, gjorde om lite men egentligen är det tre olika filmer. Och det är så jag tycker man ska se den, så ska försöka se dom japanska orignalla tre filmerna för känns som dom skippade mycket i första filmen/första akten.

Overall, är det en BRA film. Den är inte det bästa jag sett, trodde den skulle vara sämre. Men jag tycker den är bra.
IMDb hade lite taskiga betygsättningar med 4.6 eller något utav 10. Men jag gav den en 6:a.
Jag gillar den, helt klart. Får mig att se att KANSKE, bara KANSKE, så hade/har Digimon en bättre Anime än Pokémon hade/har... För Pokémon serien hur jag kom ihåg den kändes upprepande och samma sak om om och om igen. Digimon kändes som att det tog sig mer seriöst och var framåt med storyn. Därför den kanske inte behövde så många säsonger.

Men på Pixelzmania' tänker vi ranka filmerna utifrån...
1-5.

/5

Jag gillar den. "Det finns inte mycket mer att och säga nu".
Tipsa gärna om en nostalgisk film ni vill att jag ska se! Lovar att mest troligt se den eller ha en bra anledning varför!
Jag är öppen för alla sorts filmer, ha det bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0