bloglovin bloglovin

Veckans Band! V37 - Damn Seagulls

Okej! Detta är ett band som står mig nära hjärtat! Ett väldigt okänt band. När jag säker väldigt okänt så menar jag, finskt lokal band. Mest känt för intro, soundtrack och credits låtar för tv serien Dudesons.

Dom har hållit på sen 97 and they are still kickin'! Ser faktiskt ut som att dom är påväg att starta en stark comeback! Nåväl.
Dom har 3 album.
Varav bästa låtar är
One Night At Sirdie's (2005)
Brutus
Stony Ground
Once Upon a Time
Further & Away
Jesus Stole My Baby
Soul Politics (2007)
Once We Were Thieves
24 Uptown
Human Torch
The Beat
Something About It
Hunting Season (2009)
Novus Ordo Mundi
Libertine
The City Takes Care Of It
Mad Max
New Breed

Hm. 10 låtar per album, varav 5 är utmärkta. Fine, fine!



Vidare till varför jag gör ett slappt veckans band inlägg..
JAG SKYNDAR MIG FÖR ATT HINNA LIRA




Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0